Khao Sok national park - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu Khao Sok national park - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu

Khao Sok national park

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg Liselot

28 Juli 2016 | Thailand, Pak Chong

Dinsdagochtend zijn we weer met een soort jeep en al onze bagage naar het station Pak Chong gereden om daar de trein naar Bangkok te nemen. We waren rond 3 uur s'middags in Bangkok en zijn naar Siam square gelopen. Daar hebben we bij het Hard Rock cafe geluncht en daarna hebben we nog een beetje in het winkelcentrum en small Siam rondgelopen om een beetje winkeltjes te kijken. Hierna namen we een tuk tuk terug naar het station om de nachttrein naar het Khao Sok national park te nemen. Dit was nog een heel avontuur, eerst leek de trein heel normaal maar je kon van de stoelen een bed maken en de andere persoon sliep daarboven, zo had je een soort stapelbed aan beiden kanten van het gangpad. De reis duurde 12 uur en ik heb gelukkig wel een beetje kunnen slapen ondanks het lawaai en het schommelen.
Aangekomen bij Khao Sok stond er al een busje te wachten om ons naar ons Resort te brengen, weer een prachtig hotel met kleine hutjes aan het water was. De wc en douche waren ook buiten, meer in de natuur kan je niet zijn! Na de lunch hebben we op Sok river in canoes gevaren, we hoefden helemaal niets te doen want iemand zat achter in de boot om te pedellen en sturen. Het was echt heel mooi, midden op de rivier en heel de omgeving er rond! Ook heel anders dan het andere park, veel meer begroeing en vochtiger. We mochten tussendoor ook nog vissen voeren en kregen warme chocomel in een bamboo beker die op een kampvuurtje aan de oever verwarmd werd, heel bijzonder!
Vanmorgen kregen we weer ontbijt in het hotel en stonden we om 9 uur klaar om te gaan wandelen in de heftige regen.. Het was echt een prachtige wandeling van 3 uur en ook nog best spannend over kleine weggetjes en langs het water maar we hadden geen ponchos mee ofzo dus waren allemaal echt helemaal doorweekt!! We waren dan ook erg blij met een warme douche en droge kleren toen we weer bij het hotel aankwamen! Maar we kunnen in iedere geval zeggen dat we nog iets van het thaise regenseizoen mee gemaakt hebben! S'middags hebben we een massage laten doen, dit kon gewoon in het hotel. Ik vond het wel een beetje appart, vooral omdat de masseuses echt geen engels konden! We hebben net weer lekker in het hotel gegeten en gaan straks weer lekker slapen onder onze klamboe. Morgen varen we naar het eiland Kho Samui waar we 5 nachtjes slapen!

• 30 Juli 2016 - 09:19

O En O:

Je warme chocolademelk heb je dus ook gehad in het warme Thailand. Je schrijft leuk lies. We genieten mee. dikke kus voor jullie allemaal.