2e dag in Bangkok en de river Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu 2e dag in Bangkok en de river Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu

2e dag in Bangkok en de river Kwai

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg Liselot

22 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Sawatdi Kha!
Na een goede nachtrust, hebben we woensdag ons eerste ontbijt hier in Thailand gehad. Voornamelijk rijst met van alles erop maar gelukkig hadden ze voor de europeers wel ook gewoon andere dingen zoals toasts, pancakes en cereals! We zouden s'middags een fietstour van 5 uur hebben en zijn daar met de boot naartoe gevaren. Op de weg naar de boot kwamen langs vele straatjes met de ene nog appartere geurtjes dan de andere, wat kan het stinken daar in Bangkok! De vuilniszakken en afval liggen ook gewoon overal! Om 12:00 begon onze fietstocht in het China town van Bangkok met een gids die ons door allemaal plekken leide waar we normaal nooit zouden komen! We fietsden door hele smalle steegjes, langs plantages van bananen, kokos en mangobomen, over stijle bruggen, langs woonwijken, op hele smale padjes van beton en langs tempels. Op de weg hebben we een chinese tempel bezocht waar je een bakje met stokjes moest schudden en het stokje met het nummer had dan een betekenis, heel grappig! Ook kwamen we verschillende kinderen tegen die ons een high five gaven, zijn we met de fietsen op een longtail boot geweest en hebben we onderweg langs het water in een restaurantje geluncht.
De volgende dag stond rond 7 uur al een busje klaar om ons naar de river Kwai te brengen. We zaten met nog een andere familie met 2 jongens rond onze leeftijd in de bus en we hadden onze eigen gids, super gezellig! Toen zijn we eerst naar het trein station gereden waar ook een marktje op het spoor is. Het was ongeloofelijk om te zien dat als de trein er dan aankomt de verkopers alles in een mum van tijd weg moeten halen en daarna weer alles neerzetten zoals het was! We hebben echt de gekste dingen gezien: nog levende vissen waar de kop vanaf gehakt word, thais fruit, vlees dat er niet al te fris uitzag... Daarna hebben we op een ander treinstation de trein tot aan een restaurantje voor de lunch genomen en vervolgens het busje naar een museum. Dat museum was over de bouw van het spoor tijdens de 2e wereldoorlog, we hebben daar ook nog gewandelt. Ik vond het wel heel leuk dat onze gids ook over alles kleine dingetjes kon vertellen en ons dingen liet proberen of proeven! S'avonds sliepen we in kleine hutjes op het water, aan de river Kwai, echt super mooi!! We hebben daar ook nog even kunnen zwemmen en zijn over een hele oude hangbrug gelopen.
Vrijdag stond de Erawan waterval op het programma! Dit is een waterval met 7 verdiepingen en een wandelroute van 2 km ongeveer. We zijn helemaal tot aan de 7e gewandelt en hebben daar eerst gezwommen. Het water was heel licht en er zwommen allemaal vissen die aan je voeten en tenen beten, beetje eng! Later hebben we ook nog in de 4e gezwommen, dat was wel heel leuk want daar waren glijbanen in de rotsen waar je vanaf kon! Na de lunch zijn we nog naar een oude brug gereden, waar het spoor ook over loopt en toen naar ons hotel voor de nacht, dit hotel licht ook langs het water, super mooi! Vanavond hebben we dan ook heerlijk op een terras langs het water gegeten, heel relaxend met een artiest die zong en gitaar speelde.