De reis naar Thailand en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu De reis naar Thailand en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu

De reis naar Thailand en Bangkok

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg Liselot

20 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!
Maandag ochtend was het zover, begonnen we aan onze reis naar Thailand! Om 10:30 hadden we een eerste vlucht naar Parijs en daar namen we s'middags het vliegtuig tot aan Bangkok. Uiteindelijk kwamen we rond 8 uur lokale tijd daar aan maar voor ons was het toen nog midden in de nacht! We hebben daarom wel een beetje in het vliegtuig proberen te slapen en we hebben het de volgende dag dan ook rustig aan gedaan. Vanaf het vliegveld werden we met een busje naar ons hotel : hotel de moc gebracht en tijdens deze rit keken we onze ogen al uit, ze rijden hier lings net als in Engeland. Toen dachten we omdat het nog vroeg was en we de kamers toch niet in konden om maar gelijk het Grand Palace te bezoeken. Hiervoor namen we een taxi, wat eigenlijk niet zo goed afliep omdat we niet echt kleingeld hadden om hem te betalen en hij niet wou wisselen.. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen maar zijn we niet meer naar het paleis geweest vanwege de drukte, warmte en ook een beetje de schrik. We besloten eerst maar terug naar het hotel te gaan, deze keer met een tuk tuk en even in het zwembad te plonzen. Na het uitrusten hebben we ons even geinformeerd aan de receptie en bleek vandaag en morgen een feestdag hier in Thailand te zijn. Toen we naar het centrum liepen, kwamen we dan ook langs een van de vele tempels waar een ceremonie aan de gang was en konden we de thaise bewonderen die met bloemen, wierook en een kaarsje hun feestdag vierden door een rondje rond de tempel te lopen en achteraf lekker te eten. Ik vond dit heel bijzonder om te zien en de tempel was prachtig!! Daarna zijn we doorgelopen naar een van de vele straten met kleine winkeltjes in Bangkok, super leuk was het om hier een beetje rond te kijken! Ze verkochten van alles, gegrillde insectwn, kokosnoten, topjes, broekjes, vers fruit, noem het maar op! S'avonds hebben we nog wat gedronken (ik had een kokosnoot, heerlijk!) en heel lekker thais gegeten! Een mooie afsluiting van onze eerste dag in Thailand! En nu maar lekker slapen want we zijn allemaal erg moe!

• 20 Juli 2016 - 14:49

O-O:

Leuk Liselot om zo met jullie mee te reizen, jullie hebben al gelijk veel ervaringen /indrukken opgedaan. Groetjes uit ook een tropisch warm oostburg.

• 20 Juli 2016 - 17:57

Saskia:

Omwat leuk Lies...jullie belevenissen te kunnen lezen !! Good old memories. Ook op Khao San Road geweest? Nog veel plezier !