De laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liselot - WaarBenJij.nu De laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liselot - WaarBenJij.nu

De laatste dagen Thailand

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg Liselot

05 Augustus 2016 | Nederland, Amsterdam

De laatste dagen in Thailand zitten er weer op!
Op onze laatste dag in Koh Samui hebben weer lekker op het strand gelegen en hadden Maaike en Mama s'middags een kookcursus in het hotel. Daar hebben ze allemaal thaise gerechten leren koken en recepten mee gekregen voor thuis. S'avonds hebben we weer op het strand gegeten en een wensballon opgelaten boven de zee. Dat was heel gaaf en de eerste ging dan ook goed, jammer genoegd stegen de twee andere niet door de vele wind...
De volgende dag wachte ons een lange dag met veel reizen. Eerst namen we weer een taxi naar de haven, daar de boot, daarna weer een bus naar het station en daar de nachttrein naar Bangkok. We kwamen daar al om 6:30 aan en waren allemaal wel moe want niemand had echt goed geslapen in de trein, behalve Maaike. In Bangkok hadden we weer hetzelfde hotel als aan het begin van onze reis en na het inchecken en ontbijten, namen we een taxi naar Wat Pho. Dit was een heel geboed met allemaal tempels en mooie boodha beelden. Ik vond vooral de liggende boodha beeld heel bijzonder, deze was echt heel groot!! (wel 45m lang en 15m hoog zegt mama). De tempels waren ook allemaal heel mooi en indrukwekkend en omdat we zo vroeg waren was het gelukkig ook nog niet zo druk dus hebben we rustig rond kunnen kijken. Vanuit daar zijn we naar Chinatown gelopen. We kwamen langs een vis markt waar ze allemaal gedroogde vis verkochten, het stonk daar heel erg! Verderop was de flower markt, een markt waar veel in grote hoeveelheden verkocht wordt aan restaurants enzo. In Chinatown keken we onze ogen uit in de smalle straatjes waar in winkeltjes van alles en nog wat gekocht werd en heel goedkoop, echt aliexpress in real life! Er waren dan ook winkels vol met oorbellen, stofjes, knuffels, of met alle soorten stickers die er maar bestaan! Aan het einde van de middag waren we toen ook wel erg moe van al dat lopen en hebben we een trein en tuktuk terug naar het hotel genomen. S'avonds hebben we nog een beetje op de avondmarkt geshopt, al vond ik het wel heel vermoeiend om telkens te moeten onderhandelen voor de prijs maarja zo werkt dat hier.. Ook hebben we voor het laatst heerlijk thais gegeten en heb ik durian, thais fruit geproeft.
We zitten nu na een vlucht van 11 uur in Amsterdam waar we over een uurtje het vliegtuig naar Toulouse nemen.

• 05 Augustus 2016 - 19:41

Saskia:

Hallo allemaal, ik vroeg me net af wanneer jullie weer thuis zouden zijn, over een paar uurtjes dus ! Wat zal jullie eigen bed weer lekker slapen.
    Bedankt dat we zo hebben mogen meegenieten van jullie reis - ik bel morgen !