Op Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu Op Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Liselot - WaarBenJij.nu

Op Koh Samui

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg Liselot

02 Augustus 2016 | Thailand, Ko Samui

Na ons laatste ontbijt in de jungle was het weer tijd om door te reizen! We namen vrijdag een busje naar een haven om daar de boot naar het eiland Koh Samui te nemen, een uurtje varen. Daar aangekomen namen we weer een soort jeep naar de oostkant van het eiland waar ons hotel ligt. Het is echt een heel mooi hotel aan het strand en de zee is echt azuurblauw, zo blauw heb ik het nog nooit gezien volgens mij, echt prachtig!! We hebben de eerste dag dan ook gewoon lekker op het strand uitgerust en s'avonds het dorpje een beetje ontdekt. Deze bestaat eigenlijk uit een winkelstraat met heel veel kleine winkeltjes en restaurantjes, super gezellig!
Zaterdag hadden we besloten een rustig dagje aan het strand bij het hotel te houden. S'middags hebben papa en ik jetski gedaan, dit was echt heel gaaf!! We gingen zo snel en er waren best nog wat golven! Aan de receptie kregen we de tip om verderop op het strand te eten en dat hebben we dan ook gedaan. Het was super mooi!
De volgende dag zijn we s'morgens naar het einde van het strand gelopen waar de beroemde rotsen Hin Ta en Hin Yai staan. Dit zijn twee rotsen in de vorm de mannelijke en vrouwelijke genitalien, een hele touristische attractie en voor ons een mooie wandeling over het strand! Maaike heeft s'middgs bij het hotel een manicure en pedicure laten, dit was heel grappig want ze waren met z'n drieen bezig met haar! S'avonds was er een gigantische markt in het dorp met van alles, van kleren, make up, mobielhoesjes, tasjes tot sieraden, sjaals, tafelkleden, eten, noem het maar op, ongeloofelijk! We hebben daar in de buurt in een heerlijk restaurantje gegeten en daarna ben ik met papa nog ergens iets gaan drinken. We zijn bij een bar gaan zitten waar een live thais bandje speelde, een zanger en zangeres die elkaar afwisselden, heel bijzonder!! We zijn de volgende avond dan ook met maaike en mama daar opnieuw gaan zitten!
Die maandag hadden we om 14:00 snorkelen geboekt. Hiervoor kwamen ze ons bij het hotel met een busje ophalen, waarna we een bootje tot aan het eiland Koh Tan namen. Daar zijn we aan de rand van een koraal rivier gestopt en hebben 500m daarlangs gezwommen met een duikbril en snorkel waar we heel veel verschillende vissen zagen! Aan het begin mochten we ze ook brood geven en dan zwom je echt wel tussen duizenden vissen!! Hierna gingen we met de boot ook nog even naar het eiland zelf, waar 10 families wonen en geen electriciteit is, echt bijna een onbewoond eiland dus! Hier kregen we ook nog mini ananasje en roze dragon fruit, super lekker!! Op de terugweg zagen we ook nog de zonsondergang, die niet zo helder was doordat het best bewolkt was. We hebben wel een super middag gehad, echt een mooie ervaring!!

• 02 Augustus 2016 - 09:54

O En O:

Wat maken jullie een boel mee. Wat een ervaringen. En wij genieten mee aan de zijlijn. Ook leuk.